MARKETINGOWY PREZENTOWNIK LAST MINUTE

Czas czytania:4 min

Z kim bym ostatnio nie rozmawiała, słyszę, że grudzień jak zwykle mija za szybko i to niemożliwe, że te święta to już za tydzień (NIECAŁY!).

W związku z tym postanowiłam przygotować tzw. „prezentownik” VERY LAST MINUTE dla osób, które interesują się marketingiem, social mediami, trendami. Czyli w skrócie – to, co ja sama bym sobie kupiła 🙂 A co najlepsze, większość tych prezentów zamówicie za pomocą jakichś czterech kliknięć.

Może to być też przydatna ściągawka nawet po Świętach – na przykład dla pracodawców, którzy będą się zastanawiali, jak nagrodzić swoich pracowników po dobrym „zamknięciu roku”. Dlatego nie oburzajcie się, że w zestawieniu pojawiają się też droższe propozycje.

KSIĄŻKA „TO JEST MARKETING” SETHA GODINA

Nie chcę mówić, że to pozycja obowiązkowa, ale pracując w marketingu i dziedzinach pokrewnych, warto choć raz przeczytać lub posłuchać Setha. To, z jaką lekkością odkrywa przed słuchaczami/czytelnikami różne tajniki marketingu, stawia go w czołówce ekspertów – bo nie wystarczy mieć wiedzę, trzeba jeszcze umieć ją przekazywać.

Nie ma tu wymądrzania się, mówienia z pozycji „pana w garniturze” – jest sprawiający sympatyczne wrażenie drobny pan w okrągłych okularach, który opowiada ci historię, a nie daje wykład. A ty chcesz tej historii słuchać i czerpać z niej pełnymi garściami.

E-BOOK OLI FORYŚ (WILDROCKS) O REELSACH

Ola wypuściła serię „Korków z Insta”, prowadzi także kursy dotyczące rozwijania swojego konta na Instagramie. Jako jedna z pierwszych osób na polskim IG podeszła do tematu rolek biznesowo, tzn. nie tylko publikuje kreatywne i oryginalne filmiki, ale też pokazuje krok po kroku, jak to zrobić – ze wszystkimi tips&tricks.

Rolki na są akurat w takim momencie swojego internetowego życia, że bardzo fajnie można teraz się na nich wybić. Ci, którzy mają pomysł, trochę czasu i zapał do poznania nowego narzędzia, mogą naprawdę rozwinąć tu skrzydła i… zasięgi 🙂

ROCZNA SUBSKRYPCJA/PRENUMERATA MARKETER+

…lub jeden konkretny numer albo pakiet tematyczny. Marketer+ to jeden z najlepszych magazynów na rynku, jeśli chodzi o tematykę marketingową. Źródło wiedzy i inspiracji, nowinki z branży, wywiady z ekspertami i wiele artykułów pisanych przez tychże.

Nie jest jednak najtańszy – jeden numer tego dwumiesięcznika kosztuje 50 złotych. Dlatego jeśli szukacie czegoś, co zmieści się w takim budżecie, a przyniesie obdarowanemu realną wartość – uważam, że jest to całkiem sensowna propozycja. Po kliknięciu w każdy z numerów widzicie pełną tematykę, listę artykułów, wywiadów itd., więc możecie ocenić, który z nich będzie najlepszym prezentem.

KSIĄŻKA „WIEK PARADOKSÓW” NATALII HATALSKIEJ

Jeżeli kogoś ciekawi temat wpływu technologii na nasze zachowania i różne zależności społeczne, poszukuje trendów i jest żywo zainteresowany tym, co przyniesie przyszłość, to ta książka jest pozycją obowiązkową.

Hatalska stawia dużo pytań i rozważa potencjalne scenariusze, zmuszając czytelnika do refleksji, w jakim stopniu technologia jeszcze jest naszym narzędziem, a na ile to ona przejmuje stery naszego funkcjonowania.

FAJNY PLAKAT LUB OBRAZEK

W sam raz do przyozdobienia kącika pracy na home office lub – w wersji mini – postawienia na open space’owym biurku (to zawsze może dać naturalny temat do small talków, które przecież wszyscy kochają). Będzie na czym zawiesić oko w przerwie pisania długiego briefu.

Jeśli nie jesteście pewni gustu wnętrzarskiego osoby obdarowywanej, możecie pójść w bezpieczną, typograficzną opcję, z jakimś zabawnym hasłem, grą słowną czy cytatem.

VOUCHER PREZENTOWY DO SKLEPU PANI SWOJEGO CZASU

Osobiście uważam, że Ola Budzyńska i zespół robią świetną robotę, jeśli chodzi o produkty dostępne w ich sklepie – zarówno te fizyczne, jak i wirtualne. Możecie tam znaleźć wszystko, co w jakiś sposób związane jest z organizacją czasu, planowaniem oraz prowadzeniem biznesu.

Kursy online, książki, planery, kalendarze, różnego rodzaju artykuły piśmiennicze – „you name it”. Dlatego jeśli znacie kogoś, kto jest akurat na etapie skupiania się na samorozwoju, szuka pracy albo prowadzi/otwiera swój biznes, to na pewno znajdzie tam coś dla siebie.

SZKOLENIE LUB VOUCHER NA WYBRANE SZKOLENIE – SPRAWNY MARKETING

Sprawny Marketing to platforma, która w branży słynie z zapraszania prawdziwych ekspertów do opowiadania o swojej „działce”. Merytoryczne szkolenia – stacjonarne i online – podczas których można naprawdę zgłębić interesujący nas temat lub uzyskać pigułkę wiedzy z obszaru, w którym jesteśmy laikami.

Tematy są przeróżne – od bardziej ogólnych, jak marketing na Instagramie czy storytelling, po te bardziej wyspecjalizowane, o Facebook lub Google Ads albo sprzedawaniu na Allegro.

DLA PAPIERNICZYCH FREAKÓW

Tu polecę Wam dwa sklepy, które są jak wesołe miasteczka wśród sklepów papierniczych. Być może ktoś z Waszych znajomych lubi sobie bazgrolić podczas długiego calla albo relaksuje się po ciężkim tygodniu pracy robiąc kolaże z gazet?

W Rzeczowniku i Paper Concept znajdziecie wszelkiego rodzaju artykuły piśmiennicze, notatniki, szkicowniki, naklejki, karteczki, słowem wszystko, czego dusza papierniczego

KURS ONLINE „ABC STRATEGII MARKI”

Karolinę i Mariusza Łodygów polecałam już przy okazji artykułu o marketingowych podcastach wartych posłuchania. Są naprawdę „wyjadaczami”, jeśli chodzi o wymyślanie, budowanie i wdrażanie strategii marki. Jeśli chcesz poszerzyć swoje (lub swojego pracownika) kompetencje w tym zakresie, to to jest dobry adres.

Z kursu dowiemy się m.in. jak określić grupę docelową odbiorców i komunikować się z nią w efektywny sposób, jaką przewagę może nam dać na rynku dobra analiza konkurencji, dlaczego spójność w budowaniu wizerunku marki jest tak ważna, a także zobaczymy przykłady dobrych strategii.

______________________________________________________________

A to, co pewnie przyda się wszystkim marketerom, strategom, social media managerom i contentom, to chwila oddechu od komputera, telefonu, excelów i adsów. 🙂

Wesołych, wypocznijcie!