W moich kanałach społecznościowych często otrzymywałam prośby o polecanie podcastów, bo jestem ich, mówiąc nieskromnie, koneserką. Słucham podcastów podczas jazdy samochodem, spacerów z dziećmi, ćwiczenia, sprzątania, wieszania prania – you name it.
Poniżej zebrałam dla Was całkiem pokaźną bazę (15) podcastów dotyczących marketingu, komunikacji, copywritingu. Mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie – odpowiadający mu format, tematykę i głos prowadzącej/prowadzącego (wbrew pozorom to ma naprawdę duże znaczenie).
Linki kierują do Spotify, ale na pewno wszystkie (lub większość) poniższe podcasty są dostępne również na innych platformach.
Enjoy!
Gary’ego osobom pracującym w marketingu i social mediach nie trzeba przedstawiać. Jeden z największych ekspertów tego obszaru, a w dodatku tak charyzmatyczny, że od samego słuchania go aż chce się stworzyć strategię komunikacji.
Ten podcast to mieszanka różnych nagrań, od Q&A od społeczności po wystąpienia na konferencjach. Niektóre odcinki mają 5 min i są swoistymi „złotymi myślami”, a niektóre to dłuższe wywiady, podczas których Gary dzieli się swoją wiedzą.
Artur Jabłoński zjadł na marketingu i mediach społecznościowych zęby – ma swoją agencję Digitalk, prowadzi szkolenia, wydał kilka książek. Jeden z największych ekspertów od digital marketingu w Polsce. Jeśli chce się dzielić za darmo swoim doświadczeniem – nie wypada nie skorzystać. 🙂
Podcast prowadzony przez małżeństwo, Karolinę i Mariusza Łodygów, którzy na co dzień pomagają firmom tworzyć i wdrażać strategie marketingowe. Solidna porcja wiedzy i wskazówek, po przesłuchaniu których odbiorca nie ma wątpliwości, że posiadanie strategii komunikacji jest niezbędne.
To z kolei podcast stworzony z myślą o przedsiębiorcach, ale osoby pracujące w marketingu również wyniosą z niego coś dla siebie. Marek Jankowski rozkłada działania firmy na czynniki pierwsze, opowiada o narzędziach, technikach, trendach. Podcast ma już ponad 380 odcinków, imponujące.
…bo skąd najlepiej uczyć się o narzędziu, jeśli nie słuchając jego twórców? No, może nie samych TWÓRCÓW, ale osób pracujących „wewnątrz” i specjalizujących się w konkretnych obszarach. A jeśli nadal myślicie, że TikTok to „ta apka, w której dzieciaki tańczą”, to tym bardziej najwyższy czas, żebyście sięgnęli do tego podcastu. 🙂
Autorka podcastu, znana w social mediach jako Wardaszka, jest wymiataczką w kwestii strategii budowania marki, wizerunku, komunikacji. W podcaście dzieli się swoim doświadczeniem i obserwacjami, zaprasza też gości, żeby ze swojej perspektywy opowiedzieli o procesie powstawania ich marki.
Duuużo konkretów, wskazówek, instrukcji działania krok po kroku – podcast wartościowy zarówno dla osób prowadzących swój biznes lub myślących o jego założeniu i promowaniu, ale też dla wszystkich zajmujących się marketingiem na co dzień. Solidna dawka wiedzy o marketingu internetowym i różnych mechanizmach, które sprawią, że nasze działania w tym obszarze będą skuteczne.
To podcast będący zapisem „digitalks” na Facebooku, czyli live’ów prowadzonych przez Jowitę Michalską w ramach Digital University. Jeśli interesujecie się trendami, przyszłością, nowymi technologiami i ich wykorzystywaniu w komunikacji (i nie tylko), to bardzo polecam.
Kolejny podcast skierowany do przedsiębiorców i małych firm, ale warto posłuchać nawet, jeśli nie jesteśmy w tej grupie. Malene mówi o budowaniu społeczności, skutecznych działaniach w poszczególnych kanałach social mediowych, trendach.
Joanna Ceplin na co dzień prowadzi szereg kursów i szkoleń doradzając w działaniach marketingowych w internecie. Do podcastu zaprasza natomiast gości, którzy dzielą się swoim doświadczeniem w wybranym obszarze lub opowiadają o sukcesie swojej marki. Inspirujące i naprawdę ciekawe rozmowy.
Rozmowy dwóch ekspertów – stratega i dziennikarza-copywritera – o fajnych i niefajnych przykładach działań reklamowych, nowinkach w marketingu internetowym. Branżowy komentarz do branżowych newsów. 🙂
W przeciwieństwie do tiktokowego podcastu, w tym nie ma mowy o rozwiązaniach kreatywnych czy reklamowych w ramach platformy – rozmówcy poruszają raczej ważne społecznie problemy zahaczające o marketing i digital jako taki. Technologie i ich wykorzystanie, fake newsy, społeczna odpowiedzialność biznesu w dobie mediów społecznościowych – takich tematów możecie się spodziewać.
W tym podcaście Dawid Kaźmierczak z goścmi poruszają tematy skupione wokół reklamy, kreatywności, storytellingu, tworzenia treści. Ciekawe dla osób z branży, ale też dla tych, których interesuje proces powstawania fajnych i skutecznych kampanii albo chcieliby poznać tajniki pracy w reklamie.
Przyznaję, że tego podcastu jeszcze nie słuchałam, ale mam go na liście – zwłaszcza, że format jest ciekawy: dziewczyny pracujące w agencji PR-owej co miesiąc robią przegląd branżowych newsów. Fajna propozycja dla kogoś, kto chce być na bieżąco, ale nie ma czasu, żeby śledzić wszystkie branżowe portale.
A tu propozycja dla osób, które zawodowo piszą i chciałyby tworzyć jeszcze lepsze, bardziej skuteczne treści, w zgodzie z trendami i potrzebami odbiorców. Odcinki nie pojawiają się bardzo często, ale poruszają ciekawe zagadnienia, więc warto nadrobić również te archiwalne.
Mam nadzieję, że skorzystacie z tej listy i znajdziecie podcast, który będzie odpowiadał na Waszą potrzebę poszerzania marketingowej wiedzy. 🙂 A jeśli uznacie, że takie podcastowej polecajki mogą się komuś przydać, puszczajcie artykuł w świat!